Prekyslenie

Prekyslenie je v súčasnom svete jedným z najnebezpečnejších degeneratívnych ochorení vôbec. Zvlášť preto, že mu nie je venovaná pozornosť. Málokto si dokáže uvedomiť priamy súvis medzi dlhodobým nadbytkom kyselín v tele a stavom nášho zdravia, ktoré je bezprostredne závislé na rovnováhe kyslých a zásaditých látok v tele. Prekyslenie spôsobuje či zhoršuje drvivú váčšinu ochorení.

Podľa významných svetových autorov takmer nie je možné ochorieť, ak dokážeme udržať správnu acidobázickú rovnováhu v tele. Prinajmenšom je možné sa s prehľadom vyhnúť riziku degeneratívnych ochorení. A čo to prináša pre chorých? Pokiaľ je možné nastoliť správny pomer kyselín a zásad v tele, je vždy možná náprava zdravotného stavu či dokonca vyliečenie.

Správny pomer kyselín a zásad v tele je teda žiadúci a nutný. Náš organizmus udržujre správne PH pre životne dôležitý orgán – krv. Tá má PH 7,4. Ak by sa výraznejšie znížila, človek by zomrel. Celý rad biochemických pochodov v našom tele je zameraný na udržanie PH v krvi, a to aj za cenu nesprávnej funkcie iného orgánu. Krv má proste prednosť. Ak prijímame v strave málo zásaditých látok ( minerálov), berie si ich telo z kostí, zubov a iných orgánov, kde nebudú tak chýbať. Tým dochádza k ochromeniu funkcie orgánov a ich ochoreniam, ktoré sa stávajú chronickými.

Ktoré sú teda tie kyselinotvorné potraviny ?

Avokádo, biele víno, zemiakové lupienky, zubáč, cukor a sladkosti, čierny čaj, šošovica, čokoláda, eidamský syr, ementál, fritovací olej, hovädzie mäso, hus, pečeň, jahňačie mäso, kapor, kečup, kari korenie, kokos, morka, limonády, losos, majonéza, makrela, mušle, pálenka, pivo, pstruh, salámy, sardinky, slede, smažené krokety, šampanské, šťuka, šunka, tavený syr, tuniak, zajac.

Zásadotvorné a neutrálne potraviny

Ananás, artyčoky, banány, čučoriedky, zemiaky, brokolica, čerstvé broskyne, bryndza, bylinky, camambert, celer, celozrnný chlieb, cibuľa, citróny, cuketa, čaj zelený, čierne rýbezle, červená repa, červená kapusta, čerstvý hrášok, hrušky, jablká, chren, pšeno, jahody čerstvé, jogurt, kel, kôpor, krúpy, kukurica, karfiol, kyslá smotana, kyslá kapusta, ľadový šalát, ľanové semienko, maliny, maslo, melón, marhule, minerálka, mrkva, nektarinky, uhorky, orechy, ostružiny, petržlen, cmar, pomaranč, pór, ružičkový kel, ryža naturál, reďkovka, sliepka, slnečnicový olej, sojové klíčky, šípky, špenát, slivky, treska, čerešne, ražná múka a chlieb.

Potravinové doplnky účinné proti prekysleniu

Prirodzenou cestou pre nadobudnutie acidobázickej rovnováhy je konzumácia kvalitnej stravy hlavne rastlinného pôvodu. Zelené potraviny spoločnosti Green Ways sú ideálnou modernou odpoveďou na problémy modernej doby. Sú mimoriadne bohaté na minerály a stopové prvky a majú mierne zásaditý charakter. Ich konzumácia je rýchla a jednoduchá, bez potreby sebadisciplíny potrebnej pri iných postupoch.
Mladý jačmeň je bohatým zdrojom nielen  minerálov, vitamínov, aminokyselín ale tiež aj enzámov. Konzumácia len jednej čajovej lyžičky prášku zo šťavy mladého jačmeňa znamená skonzumovať napríklad dve hlávky brokolice. Úžasné!
Chlorella pyrenoidosa od spoločnosti Green Ways je oproti jačmeňu ešte zdrojom aj vlákniny a zvýšeného obsahu chlorofylu.
Zelené potraviny Green Ways sú odpoveďou na problém prekyslenia tou najprirodzenejšou cestou.

(viac v knihe Marcela Černocha – Diagnostika v praxi)